Pazar, Eylül 13, 2015

KAYIP UYKUNUN PEŞİNDE

Israrla gelmeyen uykunun düşündürdükleri saymakla bitmez. Koyundan tutun da şimdi anlatacaklarıma kadar gelmeyen uyku adama saydırır. Kaçırılmış son tarifeli otobüsün ardından geceyarısı durakta tek başınıza oturmuşsunuz, zaman geçmek bilmez.

Israrla yumulmuş gözlerin gerisinde umutsuzca uykuyu beklerken sessizlik kendi sesini duyurur; Uzaklarda havlayan köpekler, geçmekte olan bir arabanın lastiklerinin yolda çıkardığı sesler, bir uçağın uzaklaşan sesi umutsuz bekleyişinize eşlik eder.
Aklıma Turgut Uyar’ın dizeleri geliyor;

AKŞAM ÜSTÜ RÜYASI
Şimdi gemiler geçer uzaklardan
Gönlüm güvertede sereserpedir.
Işıklı geceler,saz sesleri, peynir ekmek
Ne biletim ne param ne dostum var
Pır pır eder yüreğim bakındıkça...
-Uyan Turgut um, garibim, uyan
Bura Terme'dir.

Terme köprüsünden kamyonlar geçer,
Irgatlar üç orada beş burada konuşurlar
Bir gece başlar, yarı siyah, yarı kırmızı
Cigaramı yakar evime dönerim...
-Gidin gemiler, gidin
Vardığınız yerlere selam edin
Gün olur bütün kaygılardan uzak
Ben de gelirim...

Uyku gelmemekte midir yoksa kayıp mı edilmiştir? Bu bilinmemekte ancak yumuk gözlerin arkasında bir durum değerlendirmesidir gitmektedir; Kayıp  edilmiş olması daha mı tercih edilesidir? Kayıp ise sonuçta bulunabilirdir değil mi? Kayıp çorap misali buralarda bir yerlerde olmalıdır kendisi.  Birisinin benim uykumu uyuyacak hali yoktur herhalde?

Uykumu mu çaldılar lan? Ben şimdiye kadar hep kendi uykumu uyumuşumdur. Uyku ahlakı denen bir şey var sonuçta. Kimsenin uykusunda gözüm yok. Kimse de benim uykumu uyumasın.  Burada yatağa uzanmış bekliyorum işte, uykumu almadan bir yere ayrılmam, alınca hiç ayrılmam. Getirin benim uykumu geri. Aslında düşününce bundan pek de emin olamamaktayım; Uykunun nerden geldiğini bilmemekteyiz. Belki kendi uykumuz diye bir şey yok; Başkalarının kaybettiği uykuları uyumaktayız. Ölenlerin uykuları diye düşününce garip olasılıklar geliyor aklıma; Belki de Einstein, Atatürk ya da ne bileyim Hitler ile aynı uykuları uyumaktayız. Başkalarının uykuları başkalarının rüyaları. Belkide gördüğümüz rüyalar binlerce yıldır aynı uykuyu uyuyan bizden önce yaşayan insanların birikmişleri.

Az kullanılmış uyku gibisi yok mu acaba? Ya daha önce hiç uyunmamış  bir uykuya neler vermezdiniz ki? Öyle saf, öyle el değmemiş...

Ya o ilk uyku o nasıl bir şeydi acaba? Diğer tüm uykuların atası o ilk uyku. Belki de önceleri hiç uyumuyorduk. Sonra içimizden birisi bir uyku yakaladı, onu evcilleştirdi sonra başka uykular da geldi ve uykular insanların vazgeçilmesi, kıymetlisi oldu.  

Aslında sınırlı sayıda uyku var da şanslı ya da önce davrananlar mı gözkapaklarını örtüyor huzurla? Çok eskiden herkese yetecek kadar uyku vardı da sonrasında nüfüs artışı ve uyku sayısından fazla insan olmasıyla çağımızın hastalığı uykusuzluk mu baş gösterdi? Öyle mi? Uykunun bir pazarı ekonomisi neden olmasın? Biraz daha uyuyamazsam zengin olmam içten değil. Uykuyu alınır/satılır bir hale getirmeliyim önce.

Uyuyamıyorum işte, olmuyor! Bir boz ayının uykusunu çalacağım! Büyük bir soygun planlıyorum. Uzun bir kış kadar uyumak istiyorum.

Neden uyuyamıyorum, ailevi bir nedeni mi var acaba? Bazıları huzursuz bacak sendromundan çekmekte ailemde. Yumulmuş gözkapaklarım, hareket etmeden yatmakta ve vücudumdaki huzursuz organları belirlemeye çalışıyorum; Bu hastalık bulaşıcı olmasın? Yani organlar arasında... Huzursuz parmak, huzursuz dirsek ne bileyim huzursuz.... bu kadar uzun yatınca bu gibi durumlar normal demek istediğim.

“Hello darkness, my old friend
I've come to talk with you again
...
Sound of silence.....”

Uykusuzluk bazıları için müthiş bir üretim aracına dönüşebiliyor; Chuck Palahniuk bunu başaranlardan; 1993 yılında kendileri, Reno, Nevada’da sefil bir halde geceyarısı sokaklarda aç susuz ve beş parasız sürterken  yaşadığı uyku problemi ona bir fikir verir; Fight Club böyle hayat bulur, Tyler Durden dünyaya gözlerini böyle açar.

Uyuyamıyorum, karanlık oda, özel yatak, yastık, sessiz yalıtılmış oda hiçbiri çözüm olmuyor.

Sana geliyorum bunu bil!
Uyuyorsun
Mışıl mışıl uyuyorsun
Serin uykularda rüyalar görüyorsun
Sakin ve huzurlu nefes alıp veriyorsun
Uykunun ahlakı sadece siz uyuyanlar için
Uykunuzun ahlakı uykularınızı korumak için
Gözlerim uzun zamandır aç bir damla uykuya
Yattığım yerden kalkıyorum
Sana geliyorum bunu bil!


Merkezefendi siz mışıl mışıl uyurken bu şarkıları dinledi
Spoiled – Battlecross
Holy Diver – Killswitch Engage
A Day in the Death – Testament
Sound of Silence - Disturbed
A Touch of Evil – Judas Priest
Velhas Fotos – Tequila Baby

Refuge – Stretch Arm Strong

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam, beraber bir film izleyelim, saniyede uyursun! Merak etme ben sonuna kadar, gözlerimi kırpmadan izlerim...
Peyami